måndag 4 februari 2008

YES igen!



Jag klarade även tentan i Språket, individen och samhället, hurra!
Igår kväll lagade jag och Sofia tacos till middag, (med kycklingfärs, mums) och nu har hon även förmånen att låna päronens bil eftersom de är på semester. Därför blev jag upphämtad i Audin igår! Mercy on your soul, Sofia :) I morse blev jag också skjutsad hem eftersom jag bor på vägen till Ångströms... Gôrpraktiskt!
Idag har det varit underbart väder! Det har varit vår i luften hela dagen, det behöver man nu alltså, bara att höra fågelkvitter gör ju att man blir alldeles varm inombords. Snön som stormade ner i helgen har nästan försvunnit, Karin loves! Nu kan man cykla!

Annars har jag hållt till i Engelska parken idag, pluggat lite, gjort klart alla grammatikövningar tills på onsdag, nu ska jag bara läsa ut boken "Maigret et l'indicateur" - en deckare, riktigt spännande, den utspelar sig inte i mina favoritkvarter i Paris, men dock i närheten av Friskis o Svettis - nämligen i 18e arrondissementet! Vad säger ni, Erica o Sofia? Gillar vi verkligen de här kvarteren, egentligen? Njaaa.. Je suis tveksam.

För ett år sen ganska precis cruisade jag, Erica och Emelie till Ikea i familjens Saab 900! Minns ni? Det var väl den kvällen vi passade Thomas o Alex allihopa och så kollade vi på Melodifestivalen på webbtv?
Sen var det sleppover hos mig på mina 10 kvm och dagen efter Ikea-besöket åkte vi in till Paris och gick upp i triumfbågen :)
Saknar vi svar ja!
Erica och jag uppe i Triumfbågen
Erica och Emelie släpandes Ikeavaror! Det här är precis utanför min port i St-Germain-en-Laye :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till tentan, fan vad najs!
Vårtecken - we like!
Kan meddela att Grey's igår hoppas ner i den gula lådan, men jag tror inte den kom iväg förrens idag, jaja, den e på väg i alla fall!
Oh, jag saknar SÅ vårat Parisliv! Shit, det är ett år sen vi var till IKEA med saaben alltså, tiden går...

Nä, nu ska jag titta klart på på spåret, sen ar det dags att ta seden dit man kommer o ta en liten siesta.
Kram på däj!
Hör gärna av dig nar Greys har landat.