måndag 11 februari 2008

Packåsnan Karin

Jag är expert på att släpa med mig en massa grejer jämt! Men det är oftast inga onödiga grejer, det är bara det att det tenderar att bli så mycket i alla fall. Tungt. Dessutom ska man släpa allting på cykeln. Som idag t ex, när jag åker till Friskis & Svettis efter att ha suttit och pluggat i skolan, idag hade jag med mig:
- Grammatikkompendiet
- Verbkonjugations-boken
- Pocketbok; L'Etranger av Albert Camus
- 2 kollegieblock
- Pennfodral
- Matlåda
- Träningskläder; skor, byxor, linne, sportbh
- Handsfree till mobilen
- Vattenflaska
- Banan
- Lilla ordboken (tack och lov för den)
- Hänglås till skåpet på Friskis & Svettis

Plus detta hade jag med mig mobil, plånbok, nycklar och såna nödvändiga grejer.
Det blir en hel del att släpa på, i alla fall några dagar i veckan... Men men, sån't är livet när man är student!
På torsdag ska jag åka hem en sväng, det ska bli skönt! Hoppas att vi äter kokt potatis någon dag för det tror jag inte jag har ätit (i just den formen alltså) sen jag kom tillbaka till Uppsala i januari.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart dä blir joläppel! iallafall nön dag. Mor i stöga

Anonym sa...

Haha, jag förstår hur du känner dej, vart man än ska så lyckas man ha tusen grejer som man "måste" ha med.. Allt från matlådor till lagbok till träningsgrejer. Livet som student är inte lätt :) Men men, nån gratismuskel kanske det ger :) Känner även igen mig i potatisfrågan, inte ofta det intas här i Örebro heller, så det problemet har spridit sig även utanför uppsalas gränser, haha! :) Kram på dä! /J

Anonym sa...

Hejsan Karin! Va roligt att du tittade in. Jag är barndoms kompis med erica men det vet du kanske redan=) Så det är du som också bor i uppsala? Som erica ska hälsa på samtidigt som mig när hon kommer hit i maj?=) Roligt! Vad pluggar du här då? Den där dansande kvinnan är riktigt spännande. Om du håller för kroppen och bara tittar på fötterna så är det lite lättare att hitta både moturs och medurs. Det tar en liten stund men det går till slut=) /Elin