torsdag 28 februari 2008

1 dag kvar

Idag har jag hämtat nycklarna till mitt rum i Nya Triangeln, tyvärr kan jag ju inte flytta in nu på en gång eftersom päronen kommer först i morgon, men jag har i alla fall tittat på rummet och korridoren. Det är underbart! Korridoren är lugn och tyst, såg iofs ingen där heller, rummet är stort (större än jag trodde, eftersom badrummet och hallen var rätt stora), luftigt och ljust. Jag har två stora fönster och ett pyttelitet kvadratiskt fönster. Väggarna är målade i vitt och ljusgult. Badrummet är normalstort, alla har sagt att det är jättestort så jag har liksom föreställt mig ett gigantiskt badrum, men det är precis lagom tycker jag. Helkaklat i vitt och gult, kanske inga färger som jag skulle ha valt MEN huvudsaken är att det är rent och fräscht, och det är det.
Anticimex hade precis varit inne i köket och sanerat (haha...) så jag kunde inte gå in där, men det såg superfint ut, mörkblått kakel och stort och luftigt är ledorden även här.
Var även uppe en sväng på vinden och kikade, har ett utrymme på ca 3 kvm ungefär (kanske ngt större) att ha grejer på.
Det känns helt underbart att få flytta in här! Det är raka motsatsen mot Kåbo... Dessutom är läget superbra, tar max 2 min till skolan och 5 min till stan. Kunde Karin vara mer nöjd svar nej.

Ikväll kommer Siri hit, ska ner och möta henne vid centralstationen här om en knapp timme, ska bli så kul att träffa henne :) Sen ska vi gå till mitt nya rum och inspektera, Sofia ska också få sig en guidad tur.
I morgon är jag ledig, så jag antar att det blir tvättning och packning av alla kläder och allt som ska med, det går ju rätt fort!
EN DAG kvar!!!
JIPPIE var ordet!

Inga kommentarer: