måndag 25 februari 2008

HAHAHAHAHA!!

Vore jag en hund skulle jag vara en Cocker Spaniel... Hahaha. Jag som alltid påpekat att jag får cocker spaniel-frisyr när jag har långt hår (inte i någon särskild positiv bemärkelse), för det blir så där lockigt som de har :)
Det här var dagens roliga händelse!

Så här står det i alla fall i resultatet:


Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.
Det roliga är att mycket stämmer in på mig :) Haha, det är jag och Wilma alltså! (Grannens f.d cocker spaniel vovve)
Gör testet här du med, kommentera och berätta vad du blev för en hund:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj, modern här. Har gjort hundtestet. Gissa min ras...
Själv tycker jag nog inte att det stämmer lika bra som på dej; Golden retriver!
Det närmaste man kan komma var nog; "ingen sprinter på löpbanan". Men kul test. Kram och god natt. Mamsen

Anonym sa...

Jag gjorde också hundtestet, jag blev Bernen sennen :) Passade också ganska bra faktiskt, lugn o snäll, haha.

Lovisa Språkpolisa sa...

Jag gjorde det här testet för länge sen, och jag blev också cocker spaniel=)