onsdag 27 februari 2008

Verbprov. Check.

Igår blev det Sofia&Karinmiddag istället för bio, vi åt potatisgratäng (à la Birgitta) med stekt kassler, yummie! Fick även njuta av denna deliciösa måltid till lunch idag.
Till frullen, som intogs chez Sofia, blev det omelett med tomat och lök - supergod! Jag blev icke desto mindre nöjd när min omelett var HEL och inte såg ut som äggröra. Sofia var mycket imponerad, och hon lyckades rätt bra själv med sin.
(Intressant va?)

Idag åt jag, Malin och Rebecka lunch ihop i Matikum, mycket trevligt var det! Vi satt där i två timmar(!), hade egentligen tänkt plugga inför dagens verbprov, men det blev bara en massa snack istället, och sånt gillar vi ju skarpt! Verbprovet å andra sidan gick bra, jag kunde svara på allt, vissa vet jag att jag har fel på, men de flesta är nog rätt :) Jag är mycket nöjd, det var bara 50 frågor så det är mest en koll för att se att alla är med på banan.

Ikväll blir det partaj med franskaklassen, det ska bli kul att lära känna varandra lite bättre, så först blir det middag på V-dala, och sen blir det utgång till Kalmars nation.

Endast två nätter återstår i detta råttbo (eller larvbo), även kallat Kåbo. Jag känner att jag verkligen lärt mig att det är superviktigt att ha ett boende man trivs med, att man kan slappna av hemma, och jag kan inte slappna av här...
Som de säger i Ikea-reklamen; Hemma är världens viktigaste plats! Så sant så sant.

Inga kommentarer: