tisdag 5 februari 2008

Ny layout!

Hoppsan. Nu är det ny layout här också, jag vet inte om jag blev så nöjd så jag får nog göra ett nytt försök en annan dag... Men omväxling förnöjer, eller hur? :)
Idag har jag varit i engelska parken mellan 10-16, sen kl 17 gick jag och Tova på ett friskispass och ikväll ska delar av klassen ut, medans jag sitter hemma i Kåbo. Jag känner mig som en kokt spaghetti efter jympan så jag skippar utgång, dessutom har jag franskaläxor att göra i morgon förmiddag (börjar inte förrän kl 14).

Idag har vi haft första fonetiklektionen med favoritläraren Dan Nosell, det är en riktig pärla, mina vänner! Bland annat drog han idag en ordvits som var (också enligt honom själv) jättefestlig! Först stod det så här: Quel est le part commun entre Paris, un ours blanc et Virginie? (Betyder typ; Vad har Paris, en isbjörn och Virgine gemensamt?)
Paris est métropole, l'ours blanc est maître au pôle et Virginie aimait trop Paul. Prova att läsa detta högt, grejen är att det låter lika! Med det vill man säga att det är jättesvårt att höra vad fransmän säger. Helt sant! Haha.

Ha det bra - det har jag!

2 kommentarer:

hedwig sa...

Hahaha. Jag älskade isbjörnsmetropolhistorian.
en sak till. jag fick vg på språket individen ochsamhälle kursen, utan att ens ha varit på en enda lektion eller skrivit tentan. Weiiiird..
hur som helst. bara ett litet hej från mig!

Lovisa Språkpolisa sa...

Franska ordvitsar, det gillar vi!