söndag 3 februari 2008

Snön den bara faller ner

Nu får vädret ta och bestämma sig nångång! Ska det vara vår eller ska det vara vinter? Nu är det värsta snöovädret här i Uppsala och det uppskattas ej av mig som cyklar jämt och ständigt...
"Nej, nu räcker det med vinter för i år, nu siktar vi framåt, vrider upp tempen och snöflingor ser ni inte igen förrän tidigast den 20 december 2008!" Tack ska ru ha tack ska ru ha, käre vädergud.

Igår hade jag en sällsynt tråkig dag, satt mestadels inne hela dagen framför datorn, sen på eftermiddagen tog jag en kort promenad till ica och köpte kvällsmat och hyrde film, "Offside" (jäävligt rolig!). Jag köpte godis också, det var mycket gott.

Idag har jag gjort desto mer, hade tänkt gå upp klockan 8 och ta mig iväg till Friskis på förmiddagen. Men icke, sängen var så varm och skön och ute yrde snön... (Hade inte haft mitt snack med väderguden då) Så jag har pluggat i dag i alla fall! Alltid något.
Snart ska jag till Sofia, men nu ska jag prata med Erica på msn.

Tack för nu.

Inga kommentarer: