torsdag 12 november 2009

Tidspessimist? Moi?

Jag ska flyga till de värmländska skogarna idag. Nu sitter jag och räknar ut när jag ska befinna mig på Arlanda, egentligen. Flyget går 18.40. Och så måste man komma ihåg att jag ska köpa stand-by-biljett, vilket innebär att jag måste vara där ungefär en timme innan flyget går, d.v.s 17.40. Tidspessimisten i mig tycker ju att det är alldeles för sent, så det kommer inte på fråga att glida in där runt tjugo i... För som jag brukar resonera: "Jag kan lika gärna sitta där, som här". Därför räknar jag nu med att kunna vara där 16.30. Men grejen är ju den, att när jag anländer till Arlanda C, måste jag ju gå en halvmil (ungefär) till terminal 3, som är inrikesterminalen. Det är ju en promenad över hela flygplatsen! Så jag kommer ju att vara vid incheckningsdisken 16.45 ungefär. Men så mycket tidigare tror jag trots allt inte att jag behöver vara där.

Herregud alltså! Jag har ju flugit den här sträckan så många gånger nu så jag borde ju veta när jag ska åka, men jag kommer aldrig ihåg. Nu har jag bestämt mig: Jag tar tåget som är framme 16.31, det blir skitbra.

Jag klarade tentan på delkurs 2 fick jag reda på idag, hurraaaa! Det känns härligt.

1 kommentar:

Revbenet sa...

Du missade verkligen något igår. Hela dan var mycket trevlig. Men Anniesöten och familjen är nog inte så tokigt det heller.

Hoppas att ni får ett trevligt kalas ikväll. Vi lär höras under dagen.