torsdag 26 november 2009

Fågelliv...

Låt för allt i världen inte rubriken förvirra er, kära vänner: Jag är inte en nyförvärvad ornitolog - utan en Umgås (um-gås = en fågel = man är social!). Det är förstås min mamma som ska ha all cred för denna extremt vitsiga ordlek, vi gillar ju sådana. Denna vecka har jag i alla fall varit en fin umgås! Igår, till exempel, var det pubrunda med språkvetarna, och OJ så tokroligt vi hade det. Det blev en helkväll med allt ifrån goda hamburgare på Värmlands till dans på GH och avslutningsvis skönsång på väg hem i natten (låt: Guldet blev till sand. Svängigt värre. Hahahaha!)
Idag har jag haft sista seminariet för denna delkurs, riktigt intressant faktiskt, vårt ämne gick till och med att relatera till (minst ett) Vänner-avsnitt. Nu är det alltså bara tentaplugg kvar, för på onsdag är det dags igen, den sista tentan för denna termin och förhoppningsvis kommer även den att gå bra! :)

Denna kväll har jag umgåtts med Sofia och hennes klasskompis Hanna. Vi har ätit pizza och kollat på Sex and the city, jävligt trevligt.
Sen har jag även fått prata med vovven Elsa i telefon, ända hemifrån Torsby! Hon hade inget nytt att säga, men hon verkade trivas hos mamma och pappa, jag förstår henne! :)

Stor kram på er allihop, nu ska jag krypa till kojs. Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar som att din lilla sjukdomskänsla inte störde dig så mycket under pubrundan ;)
Det verkar som ett party där jag skulle ha trivts! Kul. Ha de gött, mamsen