tisdag 24 november 2009

Hej Konsument!

Bara för att det är så roligt med ifyllande av listor, kommer här en Hej Konsument! Från Dn.se På stan. Roligt!

Bästa promenad (i Uppsala): Stadsskogen!

Favoritgata (i Uppsala): Kan inte välja, tror inte jag har någon speciell

Favoritdrink: Mojito

Äter lyxmiddag på (i Stockholm): Wedholms fisk

Bästa mikromaten: Hemlagade matlådor, givetvis!

Bästa lunchställe (i Uppsala): Matikum (i engelska parken)

Bästa brunchen: V-dala eller GH's nation

Bästa kaffet (i Stockholm): Espresso House

Bästa konsertlokalen (i Stockholm): Cirkus

Senaste Stockholmsupptäckt: Det enorma pepparkakshuset på Centralen

Senast sedda teater-/dansföreställning: My fair Lady på Oscars i maj

En bra gå bort-present: En flaska vin
eller varför inte en Pilotpenna, t ex Vega eller Dr Grip
Favoritlyxartikel: Cliniques hudkrämer

Läser just nu: "Fördjupade studier i katastroffysik"

Läser helst: Skönlitteratur

Favoritråvara: Krossade tomater (räknas det?) - kan ju användas i alla rätter. Typ.

Favoritfärg: Rosa

Favoritmärke: Filippa K

Favoritskor: Ecco

Klädkonto per månad: Allt från 0-2000 kr

Modeförebild: Hahaha...

Motionerar: Ja!

Det dyraste jag har köpt: Oj, svårt! Kan vara ett par jeans...

Favoritprodukt på Apoteket: CCS hudlotion (parfymfri)

Bästa fyllekäket: Pizza

Lyssnar på: Allt möjligt

Bästa förfestmusiken: Något röjigt!

Senast gnolade: "Jag ljuger så bra"

Mitt sämsta köp någonsin: Skor från Skopunkten som jag aldrig använder - obekväma!

Dansar helst till: Schlager, eller sånt man kan sjunga med i

Senaste impulsköp: En vit stickad mössa

Senaste fyndet: Bondelidjeans med 100 kr rabatt

Senaste secondhandfyndet: En glasskål på Myrorna för typ 2 år sen

Fulaste klädfärg: "Hudfärgat"

I dvd-spelaren/datorn: Moulin Rouge

Användbar pryl: iPod Nano

Mode jag aldrig vill se igen: Såna där "svettlinnen" som gubbar har under skjortor. De fanns ett tag i alla möjliga färger, gärna riktigt gälla.

Värsta huvudbonaden: Keps

Bästa huvudbonaden: Mössa

Favoritaccessoar: Stora örhängen

Bil/Transportmedel: Crescent cykel!

Återvinner: Papper och burkar

Hejar på/håller på: Tove i Idol

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Lyssnar på musik, läser

Inga kommentarer: