torsdag 5 november 2009

Tentan närmar sig...

På tisdag har jag tenta igen och jag känner mig stressad! Det är ju inte lite man ska kunna direkt. Vi ska kunna fakta på detaljnivå och sen även övergripande frågor. Vad ämnet är? Bibeln! Så det är ju inte vilken litteratur som helst. Vi ska kunna jämföra evangeliernas olika kristologi (vilken bild de ger av Jesus, hur presenteras han?) sen ska vi veta lite om den historiska kontexten under den tiden då dessa texter skrevs, i vilka bibeltexter som man hittar vad.. Jag säger bara HJÄLP! Fast ämnet är faktiskt väldigt intressant, men massivt, minst sagt. Nu vet ni vad jag har att göra de närmsta dagarna.

Därför var det väldigt skönt att ha paus med brudarna nere på Upplands förut, vi skrattade gott och pratade om allt ifrån Norrmalmstorgsdramat, Alexander Bard till det allra första avsnittet av Packat och klart (vilket är mycket sevärt på Svt's öppna arkiv). Riktigt trevlig torsdagstradition det här, som jag konstaterar varje vecka... :)

1 kommentar:

Malin sa...

Oj, det var inte lite ni hade till tentan! Men som sagt, det är ju intressant ämne. Hoppas det går bra! :) Vad ska du göra i helgen?