söndag 22 november 2009

Svordomsfilosofi à la Sanna Lundell!

Jag har lite tråkigt och läser igenom lite bloggar utan ordning. Så fastnade jag på Sanna Lundells blogg på mama.nu, och hittade ett inlägg om svordomar som jag bara kände passade mig som handen i handsken. Jag vet att jag svär mycket jag med, men det är ju liksom bara för härligt! Det ger språket en liten extra, pikant krydda sådär som man inte vill vara utan, här kommer ett utdrag ur hennes text:

Och det är sant. Jag svär. Och jag älskar det. Det är en vardagslyx jag unnar mig. Jag njuter av oset i min käft. Har slutat skämmas. Slutat tänka att barnen kommer ta skada. Jag är sådan bara. Jag älskar det.

Vill ni läsa inlägget i sin helhet: http://www.mama.nu/blogg/sannas-blogg/2009/11/08/har-ni-svarburk-eller/index.xml

1 kommentar:

Anonym sa...

Akta dig för så mycke "stygga ord, usch"
Mamsen