fredag 28 september 2007

Stockholm nästa!

Sista gruppövningen med Torbjörn idag, han hade på sig en ny t-shirt som vi inte sett förut faktiskt. Den mannen har ett internationellt t-shirt utbud hemma i garderoben, det kan jag lova er. Men Torbjörn är ju ändå min klass favoritlärare, han är för rolig med alla grammatiska skämt och skrattet som smittar av sig. Vi slutade kl 9 i morse, och några tappra klasskamrater och jag stannade kvar i skolan för att plugga, herregud, jag har ju tenta nästa fredag! Börjar bli lite stressad; det känns som att jag har kontroll och kan det vi ska kunna, men sen blir jag osäker; VAD är det jag har missat? För det måste ju vara något stort eftersom jag har hyfsad koll ändå..?
Jag satt kvar i skolan tills ca kl 11 och efter det cyklade jag hem och lagade spaghetti och köttfärssås till lunch, mumsigt! En korridorsgranne påpekade snällt förut att om jag tycker om barn så borde jag ta på mig ett rött plagg idag, som en protest mot det som händer i Burma tydligen, shit, jag har inga röda kläder... Får väl bli min rosa/röda kappa isåfall, ja vad gör man inte? :-)

Snart ska jag åka och möta mina päron i Stockholm, åh, så roligt det ska bli! Siri kommer senare ikväll från Karlstad.
På söndag kommer jag följa med dem hem till Torsby och sen åker jag tillbaka till Uppsala på onsdag i nästa vecka.

Varför denna Lars Winnerbäck hysteri förresten? Jag gillar inte riktigt hans musik... Oj, nu får jag hela språkvetarprogrammet på mig... (nästan), ooops!

À bientôt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helloh vännen! Roligt att läsa att det har ordnat sig med boende, iaf för stunden! De ordnar sig alltid, om man har en grevéost ;) Typiskt att du åker tillbaka på onsdag, jag kommer "hem" på onsdagkväll nämligen.. Men men, vi får styra upp nåt längre fram, skulle va kul o komma o hälsa på, o göra stan ;) haha. ha det gött! Många kRamar!

Anonym sa...

Haha.. "Winnerbäckhysteri" Smaken är ju som baken! Jag gillar inte Beyonce särskilt mycket.. ;) Hoppas du har det trevligt med familjen. Kram! /Rebecka

JK, sa...

jag är med dig, nejtack winnerbäck! så nu kan vi få spö båda två :) /JK i klassen