söndag 16 september 2007

Färggladast på reccegasquen!










Det var jag det kan jag meddela! Med den rosa tubtoppsklänningen + guldboleron, plus min rosa höst/vårkappa var jag utan tvekan den mest färggranna människan under hela kvällen. Det hela började redan kl 15, som tur var hade ju en annan gått klart i skolan redan kl 10. Då började vi i V-dalas pub, "Gillestugan", för att samla i hop oss och sedan börja vår vandring upp mot universitetshuset. På gården utanför universitetshuset ställde vi upp oss nationsvis, alla nationer hade varsin fanbärare som stolt visade upp den egna flaggan. Så tillslut fick vi börja intågandet i aulan, där det hölls lite tal, Smålands nations blåsorkester underhöll oss med deras musik. Sedan tillbaka till V-dala, där fanns det välkomstdrink (mousserande vitt vin), jag och Anna (som även går i min klass) köpte också varsin sångbok, mycket välbehövligt under kvällens gång då vi sjöng allt från "Bordeaux, Bordeaux" till "Helan går". Det var bordsplacering som gällde och allting gick under temat Rymden (typ Star Wars), mitt bord hette"Millenium Falcon", har ingen aning om ifall det är någon koppling till rymden men vi hette så i alla fall. Jag satt vid ett mindre runt bord med helt nya människor omkring mig, mycket trevliga sådana (människor alltså) förresten. Till förrätt åts det Sparrissoppa (jättegod!), till varmrätt var det typ fläskfilé med potatisgratäng och sås, det smakade helt okej, till efterrätt serverades det kladdkaka och glass, inte helt fel till dessert!

Stup i ett sjöngs sånger ur sångboken, det spexades, och vi sjöng ännu mera! Hur kul som helst! Under kvällen skulle man också skriva i varandras sångböcker men man fick inte läsa förräns nästa dag (för det betyder otur).

Efter sittningens avslutande begav vi oss, hela nationens reccar, med sambaorkestern i täten, till Norrlands nation för dansande! Jag trodde att det skulle bli trångt eftersom nästan alla nationer skulle dit. Men där var det verkligen jättestort! Jag och Anna gick typ vilse. Vi träffade också en knepig typ där som påstod sig vara från Norrland, men sen kom det fram att han var från Fagersta! Inte riktigt Norrland va...

Vi gick från Norrlands strax före kl 01 så jag var hemma en kvart senare ungefär. Somnade ganska direkt!
Igår träffade jag Rebecka och vi åt en pizza på närmsta pizzarestaurang och sen gick vi och tog en kaffe, mycket trevligt. Sen gick jag hem till mig och lagade lasagne till middag och gjorde även matlådor, sen blev det en TV-kväll; "Svensson Svensson" följt av "Babben & Co" - båda programmen var jätteroliga tycker jag!

Idag har det pluggats med Malin och Rebecka. Det har även citerats ur; Yrrol, Nile City och Vilse i min egen trädgård, och icke att förglömma - Vänner! Gud vad vi skrattade! Roligt roligt...

Idag har jag också cyklat runt halva stan för att kolla på ett rum i en lägenhet, det var det värsta sunkhaket jag sett... Usch. Vill inte ens bo där i värsta fall!

Nu ska jag snart i väg på Friskis - Öppethushelg nu så det är gratis jympa - studentkassan love!

Kram på er

Inga kommentarer: