onsdag 5 september 2007

Plugghästens dagsrapport





En paus från läsandet/antecknandet kan man ju behöva ibland. Då blir det bloggande istället, måste rensa hjärnan från allofoner, minimala par, fonem och så vidare... Håller på att plugga fonetik just nu, och igår hade vi faktiskt en rolig föreläsare som liknade detta med Komplementär distribution med superhjältar à la Stålmannen och Batman, som har två indenditeter. När det ena uttalet inte används används det andra kort sagt... Ja det är ganska komplicerat så jag ska väl inte gå in på fler detaljer. Bara att höra av er i såna fall så kan jag hålla en privatlektion i fonetikens underbara värld.

Igår var det en riktig TV-kväll; Idol och sena reprisen av Sex and the city på TV3! Jag älskar digitalTV...
Till middag blev det fiskbullar i hummersås och ris, i brist på bättre inspiration, till lunch idag vet jag inte vad jag ska hitta på, ska inventera kylen sen.

Ikväll är det (gratis) middag för alla recentiorer (nya studenter) på V-dala nation! Tror nog att det kan bli väldigt trevligt, kul att träffa lite nya människor. I morgon börjar jag dock 8.15 så man får väl inte slira runt för mycket, haha. Det är nog ingen större risk tror jag!
Ska snart iväg och träffa Sofia en sväng, så jag har allt att göra kan jag meddela...

Har fått tips på en joggingtur av en korridorare här, verkar bra, det måste man ju prova, det blir nog i morgon skulle jag tro. Har ju inte tränat så mycket sen jag kom hit, så en joggingtur skulle inte skada!

Au revoir!

Inga kommentarer: