måndag 10 september 2007

Mârten

I helgen var jag alltså hemma i det sköna Värmland igen, jag flög hem från Arlanda i fredags direkt till Torsby, så jädra smidigt - rekommenderas varmt. Kändes tryggt och bra också, noll turbulens! We love ;)

Under helgen har jag jobbat, gått en sväng på mârten, ätit gott och umgåtts med mycket trevliga människor! Så det har varit jättekul och mysigt att vara hemma igen. Idag kom jag tillbaka till Uppsala igen, hann precis i tid till min föreläsning! Perfekt tajming! Pappa skjutsade mig än en gång - det har blivit en och annan tur för honom till Uppsala nu, jag är tacksam! Nu har jag fått hit min riktiga cykel också - lycka! Den går som en klocka!

Efter föreläsningen gick jag och Rebecka till våra respektive nationer för att köpa biljetter till Reccegasken på fredag. Klädsel: kavaj! Jag ska ha på mig min rosa tubtoppsklänning tänkte jag...

Ikväll ska vi ha korridorsmöte, vi ska väl typ bestämma vem som ska göra vad i städväg och så vidare, inte så allvarligt alltså.

I morgon ska vi ha pubrunda med klassen! Det ska bli roligt, för jag känner ju bara två personer i min klass, har inte så stor koll på vilka alla är liksom. Vi har ju flest föreläsningar tillsammans med språkteknologerna och annat "löst folk" så det är inte så lätt att lära känna alla. Men i morgon blir det i alla fall en "Språkvetarkväll"!

Mammas matlådor fick plats i frysen ALLIHOPA! Gud va bra! Nu har jag mat att värma, praktiskt värre.

Träffade Sofia i eftermiddags också, kaffe + 1,5 Grey's anatomy avsnitt, Sofia är redan fast. Människan har missat detta på TV, så jag ser det som min plikt att sprida serien omkring mig! Även Erica är ju fast... :) Känns bra att fler delar min passion för amerikanska dramaserier.

Nej nu ska jag plugga och sen ska jag äta!

Inga kommentarer: