lördag 22 september 2007

Ännu ett bostadsnederlag...

Dessa bostäder som ska vara så svåra att få tag i, skulle egentligen ha varit och tittat på en etta i Luthagen i detta nu, men precis när jag ska gå ut genom dörren ringer hyresvärden och meddelar att lägenheten redan är uthyrd. Tack för den säger jag. Jag börjar bli bitter...
Ingen som har en lägenhet i Uppsala att hyra ut? Eller varför inte ett studentrum?

Igår var första dagen som jag kände att jag börjat komma in i skoltänkandet igen! Äntligen! Det har faktiskt gått ganska trögt såhär i början, men nu har det lossnat! Har faktiskt hunnit med att plugga lite idag, b la fonetikschema och muntaketsindelning.. Frågor på det? Hör av er till mig i så fall!

Igår eftermiddag hade jag och Sofia en uunderbar Grey's anatomy seans och vår gemensamma längtan efter Paris diskuterades också, il faut faire un retour très bientôt!
Efter Grey's blev det en cykeltur till Flogsta för både mig och Sofia, därefter splittrades vi till varsitt kompisgäng, jag gick till Rebecka och slängde i mig en pirog till middag, efter det gick vi till vår klasskompis Mikael som också bor i Flogsta. Där satt vi sen i hans korridor med en massa andra, vissa bodde i den korridoren, andra i en annan korridor. Även detta var rätt kul, men när de andra drog till Norrlands nation drog jag, Carolyn och Rebecka hem till henne och såg ett "Desperate housewives"-avsnitt, sen cyklade jag och Carolyn hem i regnet. Ösregnet. När jag kom hem såg det ut som att någon hällt en (eller tre) tiolitershink med vatten över mig.

I eftermiddag ska jag och några från klassen på bio och se "2 days in Paris", min (ganska stora, måste jag medge) Parisabstinens lär inte stillas efter detta...

På återseende.

Inga kommentarer: