onsdag 2 april 2008

2 April

Idag har vi suttit i Karin Boye biblioteket och pluggat hela dagen! Oj så duktiga vi har varit. Tog med en smaskig matlåda; stekt lax med fullkornsbulgur och vitlökscrème-fraîche, mumsigt värre som sagt.
Har bara haft en föreläsning idag; grammatik, det gick faktiskt rätt bra, vi lärde oss mer om artiklar, och det är faktiskt relativt lätt så det känns bra.

Igår var jag, Malin, Tova och Evelina på Kalmars nation för att höra på Kristoffer Appelquist och tre andra (okända komiker), på en stand-upkväll! Satan i gatan så roligt det var! Billigt också; endast 60 kr. Det var det värt! Jag hade lika ont i kinderna som efter Henrik Schyffert (nästan i alla fall)... Kristoffer drog det numera ökända Hästkista skämtet och jag vek mig dubbel! HAHA!
Sen påstod han att han bor i Sunne (?!?!), och drog även ett skämt om Torsby! Att en polis åkte därifrån för att skjuta ihjäl en älg som sprungit in på Telias kontor i Stockholm... Svårt att förklara så det låter roligt, men det var det i alla fall!

Igår blev jag också sminkad på Make up Store (TACK Siri!!!), det var jättekul! Jag blev sotigt sminkad runt ögonen (kvällsminkning), mycket nöjd blev jag. Efteråt valde jag att plocka med mig enbart ögonskuggor (Sofia och Hanna sprang förbi make up store för att rådgiva mig att INTE köpa fler rosa ögonskuggor; som Sofia sa: "Vilka färger skulle du välja, FÖRUTOM rosa? Lila kanske?" Haha säger jag..) Det blev i alla fall en kväsig blandning!

Annars är jag piggare än jag varit på ett tag känner jag, det måste vara vädret! We love vårväder! Just nu 12 grader ute :)
Nu ska jag till Sofia! Ikväll blir det middag hos henne + övernattning, sånt gillar vi också! Det var så längesen vi umgicks på riktigt nu så det ska bli superkul!

Inga kommentarer: