tisdag 22 april 2008

Matlagning

Jag är sämst på att hålla mig för skratt. JAG VET! Därför var det väldigt olägligt att vissa personer lagar mat i köket här i korridoren idag, samtidigt som jag åt middag... HAHA! En av dessa två personer bor i min korridor. Allt var bara en enda röra; kastrullen där riset kokade, kokade över (tur att jag kunde påminna dem om detta, så förödelsen inte blev alltför stor) ... Kycklingen lades ner i en stekhet panna med olja. Tänk er det ljudet. Smatter smatter smatter... PLUS en massa diskussioner om vart allting står i köket (kryddor o så), "jag vill inte ha potatis till!", "Ska vi inte dela kycklingen?" och så vidare... Jag kan säga som såhär, att hade inte jag koncentrerat mig så hårt på min mat så hade jag brustit ut i gapskratt. Det hela var bara för komiskt.

Ja jag var bara tvungen att lätta mitt hjärta. Tack.
Imorgon har vi uttalstenta, oj oj! Men jag tror det kommer att gå bra, vi ska läsa in en fransk text och ändra hur många gånger vi vill (eller som vi hinner, haha) och sen skicka in för rättning. Så det kommer nog gå som smort! Jag hoppas det i alla fall.

Vi hörs, gott folk!

Inga kommentarer: