måndag 31 mars 2008

Oj vilken dag

Oj vilken dag, ja! Kliver motvilligt upp ur sängen kl 05.15 (nya tiden, kom ihåg att klockan känns som att den är 04.15...) för att hinna med flyget som skulle gå 06.20. Väl på flygplatsen ser jag säkert 10 parkerade bilar på parkeringen (det brukar stå max 2). Hoppsan. Jag går in på flygplatsen, och får reda på att: 1. Flygturens avgång är flyttad till Karlstad kl 9.20, dvs inställd från Torsby. 2. Planet är fullsatt. Nej men så trevligt (inte). Hemåt igen alltså! Då väckte jag pappa för jag hade två alternativ; 1. Åka tåg från Karlstad 08.20 eller 2. Bli skjutsad av pappa hela vägen till Uppsala. Det blir alternativ nummer 2!
Så nu är jag ganska trött ska jag tala om, det blir en tidig kväll ikväll, tittar redan längtansfullt mot sängen...

Annars idag lunchade jag med Rebecka och Malin efter att pappa och Minin vänt kosan mot Värmland, sen var det dags för grammatiklektion kl 14, (vi var framme i Uppsala vid 12), och efter det Luthagens livs, dvs Ica.
Så det har varit en trevlig dag, men nu är jag trött, som sagt.
I morgon ska jag bli sminkad på make up store! Jippi!

Kram på er alla, och tack för ett jättetrevligt påsklov hemma! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken pappa du har!
Trevligt har det också varit för oss här hemma under påsken. Ha en trevlig kväll och shoppa försiktigt på makeupstoren. Hörs i morgon. kram mamsen.