onsdag 31 mars 2010

I morgon är det 1 april, jo det är sant!

Först var det januari i ungefär tre månader, sen februari i tre dagar, månaden mars vet jag inte riktigt heller vart den tog vägen, men nu är den i alla fall slut och det är april i morgon. Det är ju inte klokt! Kan inte tiden bara stå still i ett par dagar, så att jag kommer ikapp?

Nåväl, denna onsdag har varit jättebra faktiskt, har haft både föreläsning och seminarium på en och samma gång, där tog vi igen lite ledig tid (läs föreläsningsfri tid) från föregående veckor, men det känns bra. Riktigt intressant var det i alla fall, jag har ju börjat ny delkurs denna vecka: "Religionsvetenskap för lärare", den handlar delvis om vad man väljer att ta upp för ämnen i undervisningen, hur hanterar man ett mångkulturellt klassrum och så vidare. Det känns ju onekligen som något jag kommer att ha användning av i mitt framtida yrkesliv. För redan nu pratar vi ju i termer som om vi redan vore lärare, eftersom allt måste bedömas utifrån en lärares perspektiv. Det är en konstig känsla, men det känns bra, jag trivs!

Snart ska vi ut på VFU också, och jag är faktiskt inte alls så nervös som jag trodde att jag skulle vara, tvärtom är jag riktigt laddad. I vår VFU-uppgift så ingår att hålla 15 egna lektioner! Och jag är inte ens nervös inför dem, men det kommer väl kanske framöver. Men jag tror att jag kommer ha så himla roligt med "mina" högstadieelever! Stackars dem bara, de kommer ju vara värsta försökskaninerna, haha. Men det får de stå ut med :)

Imorgon kommer Erica tillbaka från Parre, då blir det utdelning av införskaffade varor, hurra! Lilla julafton med andra ord, vips var vi tillbaka i december igen... Praktiskt, med tanke på min inledning.

La de svinge, gott folk!

Inga kommentarer: