måndag 8 mars 2010

Måndag morgon (som Björn Skifs skulle ha sjungit)



Björn Skifs inleder så min måndagsmorgon - och er med för den delen, håll tillgodo! Ute skiner solen, och det gör mig på gott humör, skönt att börja sent idag för då hinner jag med en promenad för att insupa ljuset. Man får ju passa på... Vet aldrig när solen kommer tillbaka! Juni, kanske? Nej nu ska vi inte börja veckan med att vara pessimistiska! ;)

Nu känns det ju faktiskt som att vintern har ett slut, asfalten tinar fram igen och nivåskillnaden mellan snökanterna mot asfalten är inte liten kan jag säga. Det är nästan så man har glömt hur asfalt ser ut...

Har för övrigt räknat ut lite träningsstatistik (något måste jag ju roa mig med, haha) och på åtta veckor är antalet träningstillfällen 24, medeljympa är min allra vanligaste träningsform, sen kommer gymträning och sist spinning. Full fart framåt, kamrater! är slutsatsen. Kanske öka på gym och spinning (kanske) för att variera mer, och så vill jag prova yoga som alla säger är så roligt.

Ha en bra måndag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för det bästa logginlägget! Undrar vad det beror på????

Karin sa...

Haha, ja det kan man undra...

Malin sa...

Du är duktig du, hurtbullen! Jag följer gärna med och provar på Friskis yoga!

Sofia sa...

Hallå, gud så duktig du är med alla promenader! Inspirera mig, snälla! Jag kommer liksom aldrig iväg..... Blu.blä.bääääää.Hahahahaha.

Karin sa...

Ska jag avslöja en sak? Jag var aldrig ute på promenad, pluggade hemma istället.. Så hurtig är jag :)