torsdag 18 mars 2010

Hemtenta

Jag skriver hemtenta idag, jobbar hemifrån alltså, och om jag ska sammanfatta arbetets gång hittills så räcker det med ett ord: trögt. Är man optimistiskt lagd kanske man säger långsamt (då känns det ju som att det går framåt i alla fall). Men försök själva skriva om islams historiska förutsättningar och utveckling till att bli en etablerad religion, och släng in lite oppositionella rörelser (varav en ska vara från vår egen tid). Bitter? Jag? Aldrig!

Dessutom anar jag en begynnande förkylning i min kropp, vilket inte är okej, så Hej Echinagard säger jag.

Men men, det löser sig sa han som badade i saltsyra.
Bäst att se det positivt liksom, jag ska ju träffa Kristin och Johanna sen, och då blir det ärtsoppa och våfflor - hurra. Då gäller det att ha skrivit lite mer innan dess. Det ska jag göra nu.

Inga kommentarer: