tisdag 16 mars 2010

Wake-up-light...

Solljuset flödar in i mitt rum varje morgon numera, persiennerna kan knappast hindra solstrålarna från att tränga in och väcka mig i min skönhetssömn. I morse vaknade jag klockan 07.00. Skönt! Det allra bästa är såklart att man slipper höra mobilens alarm. Apropå alarm så har jag sett att det finns en extrafunktion som man kan ladda ner till sin iPhone (om man nu skulle ha en sån) som känner av när det är rätt tid för kroppen att vakna. Det går till så att man anger vilken tid man vill gå upp, men sen känner iPhone av när man är som mest lättväckt och sätter igång alarmet, vilket säkert kan vara tio minuter innan eller efter du tänkt gå upp, men ni förstår själva poängen. Man vaknar mer utsövd. Jag har inte provat denna funktion själv, jag behöver inte eftersom jag är tjenis med Solen numera... Men jag kan tänka mig att äga en iPhone ändå.

Just det, en sak till, jag och Revben var ju på teatern i Uppsala i fredags. Åh va bra och roligt det var! Därför vill jag ta tillfället i akt och säga att alla ni som bor i Uppsala bör gå och se "En midsommarnattsdröm", jag kan tänka mig att gå och se den igen eftersom det var genrep i fredags.

2 kommentarer:

Malin sa...

Haha, vilken mysko funktion. Iphone kan ju i princip ta över ens liv. Tänk om man hade en...

Anonym sa...

Var ska man ha sin iphone då? För att den ska kunna känna av? Hmm, jag undrar.... Svar i nästa inlägg önskas!