lördag 20 mars 2010

En lång, långpromenad

Idag har det varit vårväder i Uppsala, så efter melodikrysset blev det en långpromenad ut till stadsskogen, dit jag brukar gå. Nu tog jag dock en annan väg som efter ett tag bar iväg ut ur skogen, och sen till en annan stadsdel/förort där jag aldrig har varit (och förmodligen aldrig kommer att återvända till) nämligen Håga. Där fanns Konsum (annorlunda för att vara Uppsala, här finns ju typ bara Ica annars), ett stort bibliotek och en massa hyreshus. Just det, det fanns en skola och en busshållplats också. Så ni förstår att det kändes som världens ände. "Undrar hur långt hemifrån jag är", tänkte jag. Men som jag nyss nämnt fanns det en busshållplats i Håga - med karta! Hurra! Jag blev lite klokare av en titt på den faktiskt, insåg också att jag inte var jättelångt hemifrån utan det var bara att fortsätta i den riktningen jag var på väg. Vilken tur. Men promenaden tog i alla fall totalt ungefär 1,5 timme. Inte illa. Som ni snart kommer förstå har jag haft ganska tråkigt idag för jag har varit på Friskis också, ett intensivpass, det var jättejobbigt idag, jag tror ledaren för det passet är själva definitionen av hurtig/vältränad - ingen dålig kombination!

Nu ska jag dock göra min Anna Skipper besviken, ska strax till Folkes och köpa godis och hyra film. Just det: Jo jag har faktiskt pluggat idag, har börjat skriva på hemtentan och det har gått skapligt. Yay!


Förlåt, Anna!

2 kommentarer:

Malin sa...

Det är bra. Jobba hårt och sen belöna sig själv. :)

Sofia sa...

Skit i Anna. Mer cheescake åt folket.
VANILJSÅS!