torsdag 23 oktober 2008

Gurra Vasa

Från tentaångest till nån slags laidback-stil... Nu känner jag mig ganska lugn och avslappnad, inte alls stressad inför tentan! Jag har rätt bra koll. Tror jag. Jag intalar mig själv det, för jag är lite trött på att läsa om Gustav Vasas reformation på 1500-talet, och hur man ville börja kontrollera underklassen, först med Luthers katekesundervisning och sen folkskolan (startade 1842). Och så vidare, och så vidare... Just nu ska jag ta reda på lite mer om den nya läroplanen som kom 1994 och vad den innebär...
Imorgon ska jag och Sofia till Ikea! Jag ska bland annat köpa nya bestick, nya tallrikar (som man kan ha i micron!), jag har ursnygga tallrikar nu, men de får bli finporslin :)
Sen skulle jag inte tacka nej till att åka hit och inta horisontalläge i 2 veckor:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gustav var en riktig hejare han. Tänk så mycket han var tidig med.

Erica sa...

Karin, om du ändå bokar en resa till denna underbara plats på bilden så får du gärna boka en en biljett till mig me... :)
Ser sjukt najs ut!
Kram kram!