tisdag 7 oktober 2008

Fiskpinnar med fullkorn


(http://www.mediabanken.se/MjolkbilenWebService/image.aspx?opvno=STfHIgl1TAN0L%2FFXO26evA%3D%3D&itype=jpg300p)

Fiskpinnar med fullkorn har jag ätit till middag idag! Jag köpte dem på Ica här om dagen och tänkte; Varför inte? De var väldigt smaskiga, ingen skillnad mot vanliga dock. Till detta blev det potatismos (made by me), remouladsås och ärtor. Jättegott blev det i alla fall. Känner att du är nöjd med den här middagsbeskrivningen, Erica? :)

Annars har jag haft en föreläsning om pedagogikens historia idag, vi gick igenom skolan och samhällsutvecklingen under 1700-, 1800- och 1900-talen, mycket mycket intressant! Igår hade vi seminarium, och det var också riktigt roligt, min grupp är bra! :) Det är samma grupp som vi haft under delkurs 1.

Föreläsaren är också väldigt bra! Hon kopplar hela tiden det vi läser till nutida fenomen - det är mycket som är lika faktiskt, men det tror man ju inte från början.
Tung litteratur att plöja igenom dock, eller rättare sagt så är det mycket.. Många sidor som ska läsas.

Ikväll är Johan Glans (allas vår underbare Johan!) hos Kristian Luuk (också en favorit, haha) i Videokväll hos Luuk - Missa inte! Missa för allt i världen inte heller Morgonsoffan! Jag längtar redan.

1 kommentar:

Malin sa...

Fiskpinnar med fullkorn? Det var ngt nytt för mig, kanske värt att testa? Mums, var längesen man åt fiskpinnar..nej nu blev jag hunrig av allt matprat! :)