onsdag 12 december 2007

Tvättande




Utgång på Snerikes igår med Sofia, helt oplanerat men mycket roligt! Det brukar ju bli som bäst då... Vi var inte ute så länge men det piggade upp, sådär mitt i veckan och allt.
I morse lämnade jag äntligen in cykeln på verkstaden för att byta däck. Punka är aldrig roligt, jag har verkligen saknat cykeln, det tar ju hundra år när man ska gå nånstans... Men snart rullar jag fram igen, känns bra.
Nu är jag back in Kåbo - the place (not) to be - jag tvättar! Tvättstugan innehåller säkert 20 tvättmaskiner plus 10 torktumlare - we love. Alla stod till mitt förfogande förut, vi gillar skarpt. Nu ska jag snart springa ner och ta upp det sista ur torktumlaren... Sen blir det lunch. Sen blir det pluggande (undrar om jag ska åka till skolan och plugga där..) och sen hämta ut cykeln, och efter det kanske det blir Flogsta för att ha julkalender/filmkväll, vi får la se.

Minin har anlänt till Torsby! Gud va fin den är! Pax för att köra! :)

Nej nu är det tvättupptagning som gäller.
Hepårre!

Veckans bästa filmcitat (gissa vilken i kommentarerna)
"Go qwell" - - Svår - - [Sofias idé, hahaa]


"Ich heiße Gullan" - - Medel - -


"Å så fort det blixtrar, UT - fort som faan!" - - LÄTT - -

Jaaa, vilken film är det? Det borde ALLA kunna nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mini - we love! Han går som en klocka. Har du sett registreringsnummret? Vi måste finna ett fint namn till honom. Godingen låter ju för töntigt eller hur? Tvätta lugn, kram mamma

Anonym sa...

Kan de vara sällskapsresan trooo :) Har du hört om va som hänt här på universitetet? Skitläskigt ju! Vi va på skolan när de hände igår, helt overkligt!.. Snart är det jul, då ses vi :) Kram Jenny