måndag 3 december 2007

Depp 1 och Depp 2

Började dagen med att flytta ut ur Sofias lägenhet. Usch vad trist! Tycker att jag haft det så himla bra här med henne =) Känner att jag trivts med sambolivet, haha.
Men men, det var bara att böka in allt i hyrbilen Renault Kangoo och dra iväg till min nya adress (den tredje, eller andra om man är petig för terminen...). Ett ord: Oj. Det var (som vanligt) inte riktigt som jag tänkte mig. Killen som bott där innan kanske inte städat så noga och istället kompenserat det hela med att spruta ner hela rummet med parfym... Det fullkomligt STANK killparfym därinne... Ooj! Mina mycket tappra klasskompisar: Evelina, Malin och Tova hjälpte mig att flytta - Jag är skyldig er en stoor tjänst! TACK så mycket för hjälpen!
Men över huvud taget var rummet liksom gammaldags och tapeterna var inte så fräscha. Det gemensamma köket var inte heller alltför fräscht... Je n'aime pas! Känns lite jobbigt ärligt talat...

När jag skjutsat hem Flogstafolket ringde Sofia och ville ha middagssällskap - oj vad glad jag blev! Jag hämtade upp henne och hennes cykel, sen lämande vi tillbaka Renaulten och drog till Luthagens livs. Pasta carbonara till middag - gott.

Så nu sitter jag här igen hos Sofia, det känns bra =) Ska sova här i natt, får ta flyttningen steg för steg tror jag så man inte gör för stora ändringar i sin tillvaro, haha.

Nej nu ska vi snart gå å lägga oss...
Trött...
Ska i alla fall bli jättekul att SIRI kommer till helgen, du är SÅ supervälkommen kära syster! =) Det är i alla fall en ljuspunkt!

Gillade förresten vårt gapskratt i förrådet på Karlsrogatan, haha, Tova blev nästan instängd i förrådet när vi skulle få ut sängen, jag och Malin hade ställt upp med sondmatning direkt! Sen tror vi att vi hade fått se en näsgnuggning à la Cajsa-Stina Åkerström parodin i Nile City, ni vet "Fråga stjärnorna om när..." HAHA

Kolla förresten in Henrik Schyfferts blogg med inlägget om LSD-julskyltning i GBG, jäävligt roligt =) http://henrikschyffert.blogspot.com

Puss på er
/Puff/Bill, Puff/Bull hälsar ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, vi låter som värsta asberger barnen, som måste ha förändringar långsamt, för att inte kollapsa. Jag gillar att ha dig tillbaka, känns bra att ta det lite peu en peu =)Puss på nosen rosen

Anonym sa...

haha, ser framför mig den omnämda näsgnuggningen, haha. :) Snart är det jul, så ses vi :) Kram!