måndag 26 oktober 2009

Utmaning & tidsfördriv

Tidsfördriv i form av listor kan ju vara kul, tack Jenny ;)

1. Tre namn jag lyssnar till: Karin, Karine, Pssst!

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag försöker se saker och ting positivt

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag är väl tidspessimistisk ibland

4. Detta är jag rädd för: Bli allvarligt sjuk, eller att någon nära vän/familjemedlem ska bli det

5. Tre saker jag vill ha varje dag: Frukost, lunch och middag (haha)

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Sjunga, gå på händer, vissla

7. Detta tycker jag om att göra: Umgås

8. Detta vill jag göra just nu: Resa till Paris eller något varmt land

9. Bästa känslan: När man känner sig nöjd i nuet

10. Värsta känslan: Ångest

11. En egenskap jag gärna vill att min partner ska ha: Omtänksam

12. Är jag kär just nu: Nej

13. Jag vill gifta mig: Det tror jag väl att jag vill! :)

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Gå på opera, resa till USA, med mera

15. Min käraste ägodel: Om jag måste välja så blir det nog min iPod (mobilen krånglar lite för ofta för att vara min favorit)

16. Något jag vill ha i present: Clinique-rengöring!

17. Detta har jag på mig just nu: Jeans, vitt linne, grå tröja och raggsockor som mormor stickat

18. Favoritkläder: Jeans

19. Favoritdjur: Häst

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Väldigt varierande alltså, jag lyssnar på det mesta

21. Favoritlåt just nu: Halloweenhead med Ryan Adams

22. Roligaste/tråkigaste ämnet i skolan: Latin/Matte (håller helt med Jenny! Haha)

23. Stjärntecken: Tvilling

24. En bok jag älskar: Tillsammans är man mindre ensam

25. En film jag älskar: Sällskapsresorna, allihop!

26. Tv-program jag gillar: Grey's anatomy, True Blood, Svenska Hollywoodfruar

27. Favoritdoft: Min parfym: Coco mademoiselle från Chanel

28. Detta äter jag gärna: Sushi

29. Dricker helst: Vatten

30. Favoritgodis: Choklad

31. Hit vill jag gärna åka på semester: Thailand

32. Färg på mina ögon: Blåa

33. Min längd: 168 cm

34. Jag tror på: En massa saker men inte på gud

35. Jag spelar helst: Monopol och Alias

36. Person jag beundrar: Mormor

37. Så här bor jag: 22kvm rum i studentkorridor i Uppsala

38. Antal döda krukväxter i hemmet: 0

39. Det här gillar jag mest med det motsatta könets utseende: Ögonen, plus fina händer

40. Det här gillar jag inte med det motsatta könets utseende: Fötterna

41. Favoritfärg: Rosa

42. Favoritcitat: Det löser sig sa han som badade i saltsyra

43. En hemlighet jag vet: Jag vet inga hemligheter

44. Bästa present jag fått: iPoden!

45. Senast köpta skiva: True Blood-soundtracket, på itunes store

46. Det jag är mest nöjd över mitt utseende är: Händerna

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Fötterna

48. Udda förmåga/egenskap: Kan plocka upp en penna från golvet med tårna

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En hund kanske

50. Vad lyssnar du på just nu?: Ingenting faktiskt

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?: Se föregående inlägg på bloggen

52. Vart är dina föräldrar födda?: Ekshärad och Torsby

53. Vad är det senaste du installerade på dator?: Ny version av iTunes

54. Vilken är din favoritrestaurang?: Carl-Philip, eller Yaki

55. När badade du i pool senast?: Januari (Thailand), om jag inte minns helt fel

56. Har du varit med i någon skolpjäs?: Ja

57. Hur många barn vill du ha?: Två

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?: Metal

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?: Nej

60. Vad har du för tv-kanaler?: 1-9

61. Har du åkt moped någon gång?: Svar ja

62. Har du busringt någon gång?: Ja, för evigheter sen

63. Har du fått felparkeringsböter?: Nej

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump?: Nej

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Thailand

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?: Simpsons tror jag

68. Kan du alla orden i nationalsången?: Nästan...

69. Badkar eller duschkabin?: Inte kabin, men kanske en kaklad hörna med glasdörr? Ja.

70. Vilken är den bästa film som du har sett den senaste månaden?: Flickan som lekte med elden

71. Favoritpizza: Vesuvio (oj så originellt..)

72. Chips eller popcorn: Popcorn, saltade. Inte smör.. Blä

73. Vilken färg på läppstift använder du?: Rosa eller rött, annars läppglans (som jag älskar..)

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Freebasar man dem?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: Många

76. Apelsin- eller äppeljuice?: Apelsin, såklart.

78. Favoritchoklad: Nu fick jag beslutsångest, haha

80. När åt du en hemodlad tomat sist?: I somras

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: Nej, men rosetter på hästtävlingar

82. Är du bra på matlagning?: Skapligt

83. Klarar du att tanka själv?: Det gör jag nog (har aldrig hänt, tror jag, men hur svårt kan det vara?)

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen?: Nej nej nej nej

85. Pepsi eller coca cola?: Coca cola

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?: Ja, typ.

87. Vad är det du senaste handlade?: Mjölk och bröd

88. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?: Kärleken!

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Kanske

91. Har du ringt något betalnummer?: Jag förstår inte frågan

92. Kan man vara vän med sitt ex?: Det beror på, men det tror jag

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?: Minns inte för det var så längesen (tack och lov)

94. Hade du mycket hår som liten bebis?: Nej

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?: Använder folk det nuförtiden? Inte jag i alla fall

96. Vad har du i din väska?: För mycket saker...

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: Borsta tänderna? Hahaha. Vilken knepig fråga

98. Vad har du att vara tacksam för?: Mycket!

99. Vart hittade du den här listan?: På Jennys blogg http://ruorock.blogg.se

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna lista: Revben, Sofia och Siri

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag undrar varför du inte utvecklade svaret på fråga 56?