torsdag 29 oktober 2009

Torsdag = Ärtsoppa och våfflor

Beskriv denna dag med ett ord: Lång (bra beskrivning!) I morse provade jag att göra morgonkaffe med min nya kompis: kaffepressaren. Det gick inte så bra första gången, kaffet blev alldeles för svagt. Nån måtta på svagheten får det faktiskt vara. Så jag tänkte: Gör om, gör rätt. Andra omgången blev i alla fall mycket bättre och det luktade nykokt kaffe i mitt rum (gott!)
Efter denna mycket minnesvärda kaffekokning bar det av till skolan på en föreläsning! Vi hade ännu en ny föreläsare idag, så från roliga Gösta, till Lasse Berghagen-look-a-like-människan, till denna Cecilia, hon var jättebra faktiskt så jag är nöjd.
Sen lunchade jag och Revben, men sen spenderades hela eftermiddagen i Karin Boye-biblioteket med näsan i böckerna. Emellanåt skrattade vi åt Rebeckas otroligt roliga irländska (väldigt användbara) meningar, ja, irländarna själva verkar kunna dem hur bra som helst så tydligen är det viktigt... Sen skrattade vi åt roliga bibelcitat och sen skrattade vi åt roliga inlägg i Språktidningen (ungefär nu tog pluggkrafterna slut, nämligen) och därefter var det bara att inse att klockan var tillräckligt mycket för att cykla ner till Upplands och inta middag, som vanligt på torsdagar.

Det har således varit en jättetrevlig, lång dag. Imorgon är det halloweenfest hos Rebecka, det ska bli jättekul, men vad ska jag klä ut mig till?

Inga kommentarer: