måndag 5 oktober 2009

Ny vecka - nya möjligheter

Datorn fungerar verkligen bättre än någonsin. Hur är det möjligt? Den är mycket tystare än förut och den blir inte heller alls lika varm. Ett mysterium är precis vad det är. Missförstå mig rätt nu alltså, jag är mycket glad över att jag denna månad (förhoppningsvis) sparat femtusen riksdaler, men frågan är ju hur länge den kommer hålla nu? Vet ni vad. Skitsamma. Jag får leva i nuet och uppskatta dess existens! Svårare än så behöver det verkligen inte vara.

Idag har vi haft sista föreläsningen på den här delkursen med min nya favorit: Gösta! Han är den roligaste föreläsaren jag haft på över ett år tror jag. För det första går han alltid runt i salen när han pratar, och stör sig otroligt mycket på alla OH-projektorer som står i vägen. Powerpoint vet han nog inte vad det är (vilket nästan är en fördel tycker jag), sen pratar han om alla historiska personer som att han kände dem. Mycket roligt och lätt att ta till sig! Å då tänkte kejsar Konstantin, if you can't beat them - join them! (Så gick det till när romarriket började införa kristendomen som statsreligion. Haha). Förr var det ju rena vilda västern där borta.
Som tur är gör Gösta comeback på delkurs 3, det ser jag redan fram emot.

Tack för nu!

2 kommentarer:

Erica sa...

Vi gillar sharp att datorn funkar darling:)
Måste bara säga en grej, kom precis hem från jobbet, andra passet idag. O vem har man hejat på som checkade in om inte jooo, nu kommer lilla tävlingen här så får vi se om det är Karine eller nån annan läsare som knäcker den först:)
Jag säger bara: " Trevlig scarfs"
Bonne chance! :)

Karin sa...

PETER DALLE!!