tisdag 12 maj 2009

Vad alla bör ha i sitt pennfodral... Del 1

Det här med pennor är något jag gillar. Att ha rätt pennor är viktigt. Jag förstår mig inte riktigt på människor som vill ha en blyertspenna som man måste vässa, till exempel. Sen finns det de som köper 25-pack Bic-stiftpennor. Det gör inte jag. MEN ibland beror detta beteende på att man helt enkelt inte fått någon introduktion i ämnet pennor, det kära vänner, ska ni nu få. Min lista på vad man bör ha i sitt pennfodral (nu önskar jag att jag vore sponsrad av Pilot).
Här kommer ett urval från min pennsamling:



Från vänster till höger:
1. Rolls-Roycepennan: Pentel Flexfit II. 0,5 stift.
2. Pilot Vega 0,5 stift
3. Pilot Vega 0,9 stift
4. Pilot Vega, bläckpenna
5. Pilot Shaker 0,7 stift
6. Pilot Shaker 0,5 stift
7. Pilot Dr Grip 0,7 stift

De tre sistnämnda har skakfunktion - man kan alltså skaka ut stiftet! Jättepraktiskt! (Det går att trycka ut det också). Jag kan inte prisa dessa pennor nog!
Sen har vi ju de älskade Vega-pennorna! 0,9 är ju ganska tjockt stift att skriva med, men det blir snyggt att göra rubriker med, och den är skön att skriva med om man är trött i handen.
OCH snygga, roliga, bra pennor gör livet så mycket trevligare! Alla dessa pennor ovan finns i olika stiftstorlekar och färger (vegan byter färg när de byter stiftstorlek också).

Visste ni förresten att studiemotivationen ökar när man har nya och snygga pennor?

Inga kommentarer: