torsdag 7 maj 2009

Sjunde maj nollnio

Jag är rastlös! Idag har jag inga föreläsningar eller så utan jag är ledig. Jätteskönt. Men jag känner mig ändå rastlös som sagt. Jag borde städa eller stryka (tvättade faktiskt igår!) men jag har ingen lust att göra det. Får nog ta mig i kragen snart dock. Något som (i väntan på bättre tider i alla fall) är väldigt roligt är iTunesstatistik. Här kommer lite siffror från mitt iTunesbibliotek:

Totalt antal låtar: 1256 (det skulle ta 3, 3 dagar att spela upp alla)
Mest spelade låten: I need some fine wine, and you, you need to be nicer - The Cardigans
Antal spelningar på mest spelade låten: 49
Senast spelade låten: Inte jag (från Chess) - Helen Sjöholm
Bästa låten just nu: Ungern '56 (också från Chess) - Helen Sjöholm & Anders Ekborg
Varför då: Därför att jag älskar "slutklämmen" på den låten, när de sjunger, och speciellt när låten går över i "Lämna inga dörrar på glänt"...!

(Om inte det märks är jag helt såld på Chess för tillfället... Haha)

2 kommentarer:

Rebecka (ja, jag heter faktiskt så) sa...

Statistik är något jag saknar i Spotify. Jag kanske ska ringa in till den där telefonsvararen och säga det.

Erica sa...

Karin min darling!
Vem är inte alltid helt hooked på Chess undrar jag??!!
Håller helt med dig, slutet på Ungern 56 när den går över till Lämna inga dörrar på glänt, helt galet bra!
Kom just på, vi borde få tag i en DVD med chess på engelska...

Nu e jag barnvakt i dagarna 3½ till A. ikväll har vi varit o storhandlat. Imon ska vi till Maison Lafitte o picknicka.

Men vi hörs darlng, o by the way, tack för statistikuppdateringen!
Kram kram från ett fuktvarmt paris!!!