torsdag 5 mars 2009

Karin anropar Våren, kom.

Väderrapport, Uppsala, den 5 mars 2009. Klockan är 10.45: Snön virvlar ner och lägger sig som ett täcke över gråslasket. Allt blir inte vitt vitt vitt, utan snarare grått grått grått.
Jag drömmer om torr asfalt! Torr asfalt utan en grushög på. Gud så härligt det ska bli med vår!
Hoppas det blir vår snart.

Dock finns en massa ljuspunkter i tillvaron:
- Ost- och vinkväll med pedagogikbrudarna igår, många skratt, mycket trevligt
- Middag + bio (Män som hatar kvinnor) ikväll med Rebecka
- Sthlmsresa på lördag, för att träffa Jenny som är i stan! :)

En annan fiffig uppfinning, lite appropå inlägget från igår:

Mugghållaren! Det vill jag verkligen slå ett slag för! Tänk, en så simpel liten grej som har så stor betydelse...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har uppsala en starbucks nu?!

Karin sa...

Nej tyvärr inte Carolyn! Då hade ju lyckan varit gjord! Det är en gammal bild jag tog på ett Starbucks i Paris.

Malin sa...

Tjenare Karin! Såg att du hade länken till min metroblogg, den använder jag inte så ta den här istället: http://mollyblack.blogspot.com/

Kramar!