fredag 27 mars 2009

Hemtentan inlämnad!

Celebrate good times come on säger jag! Hemtentan är inlämnad i pappersform i läraren fack OCH i elektronisk form via pingpong. Well done, Karin. Tackar! Idag var det också bara att snällt gå upp i ottan för att gå på introduktion för ny kurs: Förskolans och skolans samhällsuppdrag. Nu ska här granskas läroplaner! Jeesus man! Men det blir säkert intressant.

Efter hemtentainlämningen gjorde jag några ärenden på stan, och så gick jag till Wayne's coffee, köpte en latte och läste igenom ett nyinköpt nummer av franska Cosmopolitan. Ute sken solen och det var rätt varmt. Jag kände Parisvibbar! Starbucks + fransk veckotidning var ju en av mina små ritualer då. Kanske Starbucks-caféet på blvd des Capucines eller något i St Michel-kvarteren, väldigt trevligt. Sen kunde jag strosa vidare upp till Luxembourgträdgården (alternativt LaFayette och operan + sephora om jag var vid blvd de capucines) och sitta där och titta på folk. Idag kunde jag dock inte det, men jag kunde cykla förbi värmlands nation och universitetshuset på vägen hem, inte fy skam det heller.

Gatorna i Uppsala är som grusvägar. Torr asfalt + ett halv grustag på! Jag längtar efter nysopad, torr asfalt och tussilagon i dikeskanten... Gud så härligt!
Jag är mycket bättre i min sjukdom nu också, hostar mest. Skönt att inte ha nån mer feber.

Bonne week-end tout le monde!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp i vårvädret. Här vräker snön ner. Man ser nästan inte ens Sörens garage.. Hanna och Annie är här nu och de hälsar så mycket. Låter bra att din förkylning är bättre och, ja, vi tycker också att du är duktig Karin! Kramar från fam. i Torsby