tisdag 24 mars 2009

Istället för plugg.. Låtutmaning!

Här kommer låtutmaningarnas låtutmaning, vi som annars kör filmrepliksmaraton via sms, håll i er nu!
Här kommer första raden ur 8 låtar - gissa på!
Ledtrådar tillagda i fet stil..
1. I'm nothing special, in fact, I'm a bit of a bore
2. All of a sudden now you're back again, I thought you were happy with whoever that you dream about....
3. Lights go out and I can't be saved
4. Write me a letter on babybluepaper
5. Hey now don't make a sound, say have you heard the news today?
6. Hey, shut up, don't lie to me
7. Innan jag är riktigt vaken, står han lutad över sängen
8. Vacker och fin som sagornas fe, men oberäknelig det är du med

Lycka till!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hoho de var inte lätt du, men jag kan trean iallfall, Coldplay - Clocks.
Men de andra gick jag bet med.. kanske om jag får fundera ett bra tag :)

Anonym sa...

Ok,here we go!
1. Thank you 4 the music - Abba
2. Nåt med Christina Aguilera
3. Tack Jenny för Clocks - Coldplay!
4. Baby blue paper - Jill Johnsson
5. ???
6. Have a heart - Bonnie Riatt
7. Lana Ph???
8. Disney???

Fan jag kunde inte så många som jag ville! har dock inte funderat så länge men anda, du kanner mig, tar garna fler rader på de jag inte kan, maila på säger jag:)
Mer såna här grejer på bloggen åt oss säger jag me! :)
Lycka till med hemtentan!
Nu ska jag göra alla au pairers favvosyssla....
jajamen du gissate rätt: Plocka ur diskmaskinen!
Puss o kram!

Anonym sa...

Mamma säger: Nr 7; Gröna små äpplen!!

Karin sa...

Ni är duktiga!! :)
Rättning:
Jenny: Rätt på nr: 3
Erica: Rätt på nr: 1, 4, 6
Mamma: Rätt på nr: 7

Ledtråd nr 2 - Inte Christina Aguilera!
Ledtråd nr 8 - Komiskt inslag...

Erica sa...

Haha!

Nummer 8 är Björns låt till Carina Berg!!!
Säg att det är rätt snälla!!!
Kom som en blixt till mig på en klar himmel!
Kram!

Karin sa...

Nej Erica, det är tyvärr fel, den är nyare än så men du är inne på rätt spår, delvis.. Bonne chance!

Anonym sa...

8. Den kan jag.. Tingeling tingeling betyder jag ingenting..

Karin sa...

Rätt Rebecka! :) Du borde kunna de andra också faktiskt :)

Erica sa...

Oh jag tänkte Tingeling!
Men jag har aldrig riktigt hört den från början så jag visste inte riktigt....
Det är bara att säga grattis Rebecka!
jag skulle vilja ha lite mer ledtråd på 2an merci...

Kram kram!

Anonym sa...

Snabb fråga,
sjunger man inte i ettan,
I am nothing special, in fact,I´m a bit of a bore...
jag kan ha helt fel men det makar mer sence på nåt sätt...

Karin sa...

Haha! Jo men det är klart man sjunger bore, Erica! :) Du har så rätt så rätt! Jag tyckte det lät precis som "boy" haha. Tur att du har huvudet med dig idag i alla fall!

Mer ledtråd på 2an: Manlig artist. Svängig låt. Hm.. Vad mer? Tror artisten är från Storbrittannien, men jag är inte säker...

Anonym sa...

det står helt still i huvudet hos mig.
är 2an josh ritter? nu gissar jag hej vilt men to the dogs or whoever? Joo, den måste det ju vara. Josh är jag säker på nu i alla fall men låten kan vara en annan. Han är förövrigt amerikanare..

Karin sa...

Rebecka du har den rätta artisten, men det är fel låt tyvärr! Album: The historical conquests of Josh Ritter... Kan du nu? Jaa.. Tänk nu. Hahaha. Är han amerikanare! Jahaa! Det ska jag lägga på minnet :) Tack för infon!

Anonym sa...

Då måste det vara Right moves? annars blir jag förbannad..

Karin sa...

JAA! Det är right moves. Du behöver inte bli förbannad. Bra där!!

Kan ni inte lista ut den sista också? Ledtråd för att komma åt låttiteln à la Så ska det låta: Lång väg till Pompeii (obs, lite klurigt..)