måndag 21 januari 2008

Tvätt + plugg + jympa



Idag har det varit upprop och information på franskan, känns mycket bra redan nu. Läraren som var där var "torr i min smak" som min mor skulle ha sagt. Han sa att vårt franska ordförråd ligger på ca 3000 ord just nu och målet är att komma upp i alla fall minst 6000 ord, om inte 10 000. "Målet med den här kursen är att ni ska kunna sitta på ett café i Paris och kunna läsa en tidning utan att slå upp några ord". Hoppas att han inte syftade på ledarsidorna i Le Monde...

Jag ser dock fram emot att sitta på ett café i Paris (långt från Starbucks, fast det är klart, då måste jag lära mig att dricka riktigt starkt kaffe i såna fall... Hm, ja vi får väl se), tror det skulle passa bra där vid St Michel-kvarteren, nära Seine. Eller kanske uppe i Luxembourg-trädgården... JA! Det är bättre... Eller kanske i St-Germain-des-Près? Det finns att välja på i alla fall.

Har redan fått reda på datum för tentor och sådant så det ska föras in i kalendern så man har koll på alla datum.
Sen har jag också tvättat idag, typ alla kläder och handdukar och sängkläder. 4 maskiner! Men jag gillar att tvätta, det blir rent, det luktar gott...

Kl 19 ska jag på jympa på friskis och svettis, ska bli roligt! Ska köpa träningskort där nu också, sen när jag flyttar till Triangeln kommer jag att bo jättenära F&S, we love.
Jag längtar till mars, jag längtar till mars....
- Inflytt i Triangeln
- Henrik Schyffert "The 90's"
- VÅR

Nej nu ska jag läsa lite i "Ensemble, c'est tout".
A bientôt!

Inga kommentarer: