tisdag 29 januari 2008

En lång dag

Började kl 10 i morse med nya delkursen "Kultur och samhälle" i vilken vi har en fransktalande lärare, Jerôme-Frederic heter han. Mycket trevlig! Men mest nöjd var jag över att jag förstod i princip allt han sa, då kanske jag inte har glömt så mycket trots allt...
Han kan även prata svenska; "med brutning", som han själv sa, haha.
Sedan var det dags för lunch kl 12, sen började nästa föreläsning kl 16, "Grammatisk terminologi" till kl 18. Vi fick dock sluta kl 17.30, vi tackar och tar emot. Shopping på Ica på vägen hem; lite frukostattiraljer, mums. Drack ett så gott te hos Sofia här om dagen; "Twinings green tea lemon". Rekommenderas! Så snart ska jag göra mig en kopp te och titta på en hyrdvd (10 kr/dygn, vi gillar skarpt..).
Idag har jag även varit en äkta student och tagit med eget kaffe i termos till skolan, inte så dumt inte!
Middag idag: Fiskbullar och ris, gott.
Igår var det Friskis direkt efter skolan, idag vilodag, träningsvärk i vaderna... I morgon blir det nog jympa igen.
Min baklampa på cykeln har krånglat men jag tog in den på isärplockning och torkning igår så nu hoppas jag att den funkar i morgon...

La det svinge!

Inga kommentarer: