lördag 4 september 2010

En upplevelse

Fotografiska muséet har jag och Greta varit på idag. Det var en riktig upplevelse! Vi, plus alla andra lediga stockholmare, gick och tog del av alla foton. Utställarna var Annie Leibovitz, Vee Speers, Anders Petersen (värmlänning!) och Lennart Nilsson. Helt otroliga foton! Jag kan inte välja vilken jag tyckte bäst om. Petersens utställning hette "From back home" där han gjort som en självbiografi, denna inkluderade ju då förstås foton från Värmland. Jag kände igen mig på flera stycken. Sunne var med. Torsby var med. Jodå, Karlstad också. Coolt i alla fall!

Jag är mycket glad att vi åkte iväg på det här idag.


"The Birthday party" - ett av fotona från Vee Speers utställning. Bilden ovan köpte jag i planschform. Bilden kommer från Artonfix.com

Ikväll kommer Jenny och Greta hit, vi ska dricka lite vin, äta lite ost och kex och vara fåglar, rättare sagt umgåsar... Just det. En mycket sympatisk fågel om ni frågar mig.

Kviddevitt på er.

Inga kommentarer: