torsdag 16 september 2010

Uppsala runt på 60 minuter

Busslinjerna i den här stan är högst spännande. Jag och Emelie skulle nämligen till Ikea förut och tog därför första bästa buss ut till Boländerna. Det skulle vi inte ha gjort. Det visade sig att vi satt oss på en bussjävel som skulle ut ända till Gamla Uppsala och via Gränby centrum till Coop och Ikea. Resan (som annars tar max 10 min) tog närmare en timme. Men - positiv som jag är till min natur (jodå) så fick vi ju värsta sightseeingen; Uppsala högar, check. Okej, där kanske det tog slut... Två pensionärer gick på och av efter vägen, men vi åkte med från start till mål så att säga. Aldrig mer linje 41 - det säger jag bara. (Dock ska det tilläggas att vi verkligen fick valuta för våra 20 kr!)

1 kommentar:

Sofia sa...

Vi är positiva till valuta för pengarna och extra rundturer. Tänk va tråkigt om du hade bott i Uppis i flera år och aldrig sett de där högarna liksom!!!
Själv har jag rullat ner för dom. Bokstavligen talat. Det gick fort.