onsdag 11 augusti 2010

Min dator och jag

Jag använder min laptop för första gången på över en månad! Det känns ovanligt, men jag trivs med den trots allt. Det är jag och min dator mot världen, ungefär. Den var med mig i Frankrike till exempel. Där kånkade jag bland annat runt på den till olika McDonalds (med gratis WiFi och god youghurt). Och i höst ska den förhoppningsvis hålla för att skriva C-uppsats på. Jag har i alla fall registrerat mig och sökt csn för hösten, så jag börjar bli laddad i alla fall. Hur det är med datorn är en annan sak. Får återkomma om det vid ett senare tillfälle.

Ikväll ska jag iväg på släktmiddag, födelsedagskalas vankas, det ser jag fram emot. Hoppas det blir tårta.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Still going strong säger jag. Bra jobbat lilla datorn!

Wifi på McDonalds. Det va tider det.

Jag saknar dig här. Det hade vart roligt om du va här också. Då hade du kunnat påminna mig om de grammatiska reglerna som alla snackar om. Suck.
"Det är qui för att det är ett subjekt"
Jaha. Som om det skulle hjälpa mig!?!
Och vad är ett subjekt då??? Vill jag skrika högt. Men det gör jag inte. Jag tänker tyst för mig själv att shit. Vad gör Karin i Sverige?

Puss

Karin sa...

Haha! Ja, bra fråga det där. Jag borde ju vara i Kanada :) Hehe. Glöm inte favoritmeningen säger jag! Och du: Grammatik är svårt. Men du grejar det!