fredag 10 september 2010

E-böcker...

... är mycket bra, nackdelen är att man måste sitta vid datorn och läsa på skärmen. Vilket innebär att man måste uppdatera sig på facebook var sjätte minut för att se vilka som redan sörplat i sig elvakaffet (klockan är ju bara halv!) eller vilka som har tvättid eller ska träna. Man får ju inte missa något. Ett annat alternativ är att blogga, det är jättepraktiskt (eller 'gôrpraktiskt' om man vill vara lite Alsterlindsk) för då kan man få ut tankar om saker och ting till sina medmänniskor. Eller bara spilla lite tid i väntan på att föreläsningar ska börja, så att man kan få lite grepp om vad författaren egentligen menar. Studentlivet är hårt! ;)

1 kommentar:

Sofia sa...

Hahahaha, klockers!
Totalt livsfarligt. Jag har dock en vanlig bok och har har läst ungefär 8 rader den senaste timmen. Dock försvarar jag mig med att jag faktiskt gör viktiga internet grejer som att försöka hitta en försäkring till min NY resa... ;)