söndag 26 september 2010

Nya perspektiv

Jag har börjat använda mitt skrivbord som just skrivbord. Inte avställningsyta för allt möjligt skräp alltså. Var sak på sin plats, annars kan det bli obalans. Vad har jag gjort idag då undrar ni säkert. Jag har skrivit hemtenta. För det är ju som man brukar säga "Två hemtentor är bättre än en." Detta är en konsekvens av felläggning i schemat, då vi läst på 200 % de senaste veckorna. Bra start på terminen. Tur att de förlängde skrivningstiden i alla fall, tack ska de ha. I alla fall har det tagit i runda slängar fem timmar att skriva drygt en a4-sida i Word. Jag dör. Det går så långsamt!

Föreläsaren har förresten använt Courier new som typsnitt (på pappret där tentafrågorna står alltså). Jag lovar att han har en skrivmaskin istället för dator. Kanske för att de inte surrar lika högt, eller för att han är VÄRSTA facebook-nörden, men inte vill låta sig störas i onödan, och då är ju skrivmaskiner mycket bra...

Inga kommentarer: