måndag 15 december 2008

Trevlig mathelg

Jag har haft en supertrevlig helg med mycket umgänge! Vi måste ju ladda upp umgängeskvoterna nu inför jullovet så vi klarar oss ett tag :) Så i fredags åt jag, Sofia och Rebecka middag hemma hos mig, sen kom Malin också förbi och vi kollade på Idol! Grattis Kevin, säger vi!
I lördags var vi på Luccegasque på Snerikes nation! Det var 3-rätters middag, luciasång från kören, snapsvisor med dansanta inslag och mycket mer, en rejäl gasque helt enkelt! Vi hade i alla fall jättekul.
Förresten löste jag melodikrysset i lördags och jag behövde inte ta till hjälp (läs: Google) en enda gång! (Slutsats: Det var väldigt lätt, men det kan vi väl bortse från nu?)
Igår åts det middag (potatisgratäng och grillad kyckling) här i Triangeln, som vanligt med celebra gäster (Rebecka och Malin), vi hade till och med dessert! Varma bär med vaniljglass - mums!
Idag blir det pluggande för hela slanten, vi har ju grupparbete i sista delkursen nu och vi ska skriva om "Betygssättningen i skolan", wish us luck säger jag för vi har haft lite problem med att hitta bra material till denna litteraturstudie.. Men nu verkar det som att vi är inne på rätt spår i alla fall. Puh!
Nu ska jag koka spaghetti till min matlåda!
Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

mm.. mat!! det gillar jag!