onsdag 10 december 2008

Framtiden

Jag är antagen till lärarprogrammet i vår.

Jag känner glädje, ångest, tveksamhet, osäkerhet, säkerhet...
Jag tror så här; väljer jag nu att bli lärare, då blir jag nöjd! Men det är bara att jag verkligen ska komma över den tröskeln och bara känna lättnad, lättnad över att jag har bestämt mig, once and for all liksom. Det skulle jag vilja känna NU. Lättnad, glädje och en förnöjsamhet. Det känner jag inte riktigt. Men jag är nöjd att jag är antagen. Nu kan jag ju välja, men det är inte så lätt... Jag har ända till 30 december på mig iaf.
Jag vet inte vad jag tvekar på egentligen, men jag vet inte om jag verkligen brinner för det här! Jag blir galen. Hjälp, haha..

Ni får ursäkta mitt något flummiga inlägg, var bara tvungen få ur mig detta.
Mitt något förvirrade, trötta och stressade sinnestillstånd kan bero på 2 dagars slitande med grupparbete, 10-17 båda dagarna, och vi får inte fram så mkt. I morgon ska vi dock träffa vår handledare, då kanske det vänder!

Ikväll: Godis och TV hos Sofia, precis vad jag behöver tror jag :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag tror att det skulle passa dig fint, men du ska ju såklart välja som du själv tycker, "följa ditt hjärta".. Tänk om det där jäkla hjärtat kunde tala klarspråk någongång bara, de skulle underlätta ;)

Anonym sa...

Grattis Karin!!
Ja, då får du något att tänka på under julen. Du fårväl göra som din far; en plus och minuslista :)
Sov sött lilla palt...

Erica sa...

Karin my darling,
jag tror det här med läraryrket är super för dig.
Du gillar att skriva fint o kladda på tavlor, har 1000 pennor, blir helt hög på fina papper, dricker kaffe, älskar att planera.
Samt att v-ringade promod toppar gör sig bra som läraroutfit!
Vi hörs, puss o kram!

Erica sa...

o skulle det nu inte vara så att du trivs så är det väl bara att läsa ett år till o bli översättare, eller?