tisdag 11 november 2008

Kylslaget

Jag fryyser! Har gjort det hela dagen idag, typ. Tror att det delvis beror på att jag börjar bli lite sjuk, halsen är lite hes nämligen. Hoppas inte att det blir värre! För nu ska ju Sandra komma o hälsa på till helgen, välkommen hit, välkommen hem! Typ. Det ska bli superskoj att få besök!!
Annars idag har jag..
- Läst 100 sidor till i Ensemble c'est tout
- Städat
- Slötittat på SATC i mina pluggpauser

Dagens citat från Ensemble, c'est tout [när Philibert ska rädda sin granne Camille från att frysa ihjäl på sitt lilla chambre de bonne och tar ner henne till sin paradvåning, han ska klä av henne och lägga henne i sängen] Ce ne fut pas facile car elle était plus couverte qu'un oignon! Betyder ungefär: Det var inte lätt, eftersom hon var mer täckt/påklädd än en lök!

Nu ska jag läsa ännu lite mer, och i morgon laddar jag för en heldag i skolan.. Först 9-12, seminarium + grupparbete om pedagogik och makt, sen 15-17 föreläsning. Skoj.
Au revoir!

Inga kommentarer: