söndag 21 september 2008

Korridorsfest

Igår hade vi en riktigt lyckad korridorsfest här hos mig! Först åt vi korridorare middag tillsammans, från den lokala kinarestaurangen/pizzerian. Mumsigt värre, jag åt asiatiskt :) Sedan blev det rundvandring i varandras rum - riktigt roligt att se hur alla har möblerat. Alla har ju dessutom olika färger på väggarna och på kaklet i badrummet.
Nån timme senare anlände våra kära vänner för att förfesta lite med oss, vi hade ju siktet inställt på att gå till V-dala senare, men så blev det inte eftersom det var knökat med folk och lååång kö. Således stannade vi i korridoren och hade trevligt. Rebecka blev lite hungrig där sent på kvällskvisten, och jag var väl inte sämre än att jag kokade lite makaroner åt henne, haha :)
I morse såg köket ut som sju svåra år! Golvet var nedskitat och lite kladdigt. (Inte av makaroner, vill jag bara tillägga!) Men VEM tror ni först sopade golvet och sedan skurade det? Svar MOI! Tretusen pluspoäng till mig, svar ja! Det var i alla fall vääldigt skönt att få lite rent och ordning och reda igen..

Måste också berätta att jag och Sofia igår gick på stan och jag fyndade för fullt; 2 stövlar (bruna, svarta) + ett par vinterskor för den nätta summan 798kr! We love Skopunkten säger jag.

Ikväll är det Andra Avenyn-premiär på teven... Shit pommes.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin fostran där!! Konstigt att du inte städade inatt, direkt efter festen. Du verkar ändå vara pappas flicka. För så skulle ju han ha gjort.

Anonym sa...

"Vill Rebecka ha mat så ska hon få mat" och det tackar jag för. :)

Karin sa...

Haha! Ja, Rebecka, mina vänner tar jag alltid hand om på bästa sätt :) När som helst!