torsdag 11 september 2008

Filosofiskt

Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om Håkan Hellströms musik, men nu har jag verkligen fått upp ögonen för denna göteborgare.. Han kan förmedla något i sina texter, man blir berörd. Eller åtminstone blir jag det.
Håkan-favoriter-i-detta-nu:
- Kär i en ängel
- Jag har varit i alla städer
- Gårdskvarnar och skit
Lite melankoli-musik så här en torsdag kan väl inte bli helt fel, nej jag tror inte det.

- Jag går inte isär när jag går med dig -

Vill du se en Berghagen filosofera? Vill du höra Björn Skifs med mer utpräglad dialekt? Jag har klippet för dig:
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=674915
citat från klippet: "Jag har broderat Björn Skifs på en jumper, vad säger du om det?" HAHA!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håkan har kvalitéer. Däremot Gårdakvarnar och skit är en personlig hatlåt för mig. Jag står bara inte ut med den.

Men "Kom igen Lena" är bara så sann