torsdag 4 september 2008

Da-Vinci-koden-vibbar!

Jag surfade runt lite på internet, och för en gångs skull tänkte jag lyssna på fransk radio, och där på La Radio France hemsida hittade jag denna artikel: http://www.rfi.fr/culturefr/articles/104/article_71698.asp
Den handlar om att man nu kan få guidade visningar (på svenska, franska eller engelska) i Kalle Blomqvists och Lisbeth Salanders kvarter i Stockholm! Värsta Da-Vinci-koden-goes-Sthlm! Typ.
I artikeln fanns även några bilder på ställen som nämns i böckerna, spana in vettja!
Igår hade vi korridorsmöte här, och vi storstädade hela köket! Vi plockade ur grejer från de gemensamma skåpen och kunde rensa ut en hel del, vi torkade i skåpen, torkade bänkar, dammsög med mera med mera.
Nu ska vi inhandla lite mer blommor till köket också, för att få lite mer myskänsla.

Nu till inredningen i mitt rum; Jag funderar på att göra en förstoring på ett fräsigt Paris-kort och sen sätta upp på väggen ovanför soffan. Då lär det ju räcka med häftmassa, eller?
Då är frågan vilket kort jag ska ta... Här är några förslag:


Ja, om inte du kan komma till Paris, får Paris komma till dig!

7 kommentarer:

JK, sa...

effieltornsbilden finns i gigantiskt format på ikea.

Anonym sa...

Du har ju någon egen utifrån St:Germain parken, med vy över Paris. Vore inte det något. Alldeles personliga?? Extra Film hade under sommaren så man fick det upptryckt på canvasväv, läckert säger jag. Fast den måste man nog hänga....
Ja, gissa vem.

Karin sa...

Ja men de här korten har jag tagit själv! :)
Jag vill helst inte borra i väggen, tror inte man får det...
Men kanske kan fråga om man kan fixa såna där lister?

Karin sa...

svart/vitt är väl snyggast också?

Anonym sa...

Ja. svartvitt är snyggast!
Mor

Anonym sa...

Eller så gör du som jag; flytta till Paris! Utsikten är min tavla, alla väggar är vita, men det gör inget, fönstertavlan är vacker så att det räcker o blir över.

Ps. Om du undrar så ja, detta var ett angripningssätt för mig i frågan att få ner dig hit till våren! Ds.

(Jag tycker den med utsikten)
Puss o kram!!!

Anonym sa...

Jag tycker att du ska ha en bild på mig!